projekt - www.aquapark.wagrowiec.eu
2013-12-09
Karnety upominkowe to dodatkowa atrakcja dla Klientów
Zbliżające się Święta są doskonałą okazją do wprowadzenia do oferty pływalni upominkowych karnetów. Wiele basenów zdecydowało się na taką opcję, która cieszy się sporym zainteresowaniem Klientów. Jednak, aby cała akcja miała sens i odniosła finansowy sukces, należy ją dobrze wypromować wśród lokalnej społeczności. Ważne, aby karnety opatrzone były świątecznym akcentem, bo te tradycyjne, sprzedawane codziennie nie zachęcą do kupna w celu "podrzucenia" ich pod choinkę.
Atutem tego typu przedsięwzięć jest to, że konsumentom opatrzyły się już tradycyjne formy prezentowe i szukają (szczególnie ludzie młodzi) nowych pomysłów na to, by zaskoczyć i usatysfakcjonować obdarowanych bliskich. Tego typu karnety mają jeszcze dodatkowe korzyści - są stosunkowo niedrogie, można je często wykorzystać w dość długim terminie, a przede wszystkim motywują do aktywnego wypoczynku.
Wydruk tego typu karnetów nie jest dużym wydatkiem dla pływalni, oczywiście im więcej sztuk zlecimy do druku, tym mniejszą zapłacimy kwotę jednostkową, jednak nie warto drukować ich zbyt wiele, bo niewykorzystane będą po prostu do wyrzucenia. Jeśli nie można oszacować ilości chętnych kupujących, warto zaprojektować karnety tak, aby można je było wykorzystać np. za rok - w tym celu na informacje o dacie, cenie itp. zostawiamy puste pola i na bieżąco dopisujemy szczegóły. W przypadku, gdy pływalnia stosuje karnety elektroniczne, wystarczy taki nośnik zarejestrować przy pierwszym przybyciu obdarowanego, który karnet świąteczny wymieni na "plastik". Warto także dodać z systemie opcję np. "karnet świąteczny", aby na bieżąco móc śledzi i analizować raporty sprzedaży tej usługi. W przypadku drukowanych kartoników, warto nadawać im kolejne numery, sporządzić ich listę i przy każdym sprzedanym upominkowym karnecie, odnotować to przy poszczególnym numerze na spisie. W ten sposób zmniejszymy ryzyko podrobionych karnetów i będziemy mieć orientację, ile karnetów rzeczywiście zostało wykorzystanych. Da to nam obraz, czy na naszej pływalni tego typu oferta się sprawdziła i ile karnetów warto wydrukować w następnym roku. Warto pamiętać, że ilość sprzedanych karnetów nie musi odzwierciedlić popytu w roku kolejnym, bo jeśli osoby obdarowane nie wykorzystają prezentu, to dotrze to zapewne także do obdarowującego, który za rok może zrezygnować z tego typu atrakcji. Oczywiście na jego miejsce mogą znaleźć się nowi chętni, ale zawsze warto analizować dane stosunku sprzedaży do ich wykorzystania.
Upominkowe karnety oferują m.in. wągrowiecki Aquapark oraz Aquapark w Zakopanem.
Autor: DoP. portal Basenprof
zamknij
Przeczytaj także
Przygotowanie i prawidłowe utrzymanie wody w basenie prywatnym
Rozpoczęło się lato, a wraz z nim przygotowanie prywatnych basenów sezonowych do użytkowania. Jak co roku, otrzymujemy masę pytań związanych z prawidłowym utrzymaniem basenowej wody w mniejszych, ogrodowych basenach. [...]