Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów


















Termy Uniejów

2014-06-25
Wakacyjne oblężenie na basenach - skuteczna walka z kolejkami
Początek lata, to oczywiście początek wakacji. Ostatnie szkolne dzwonki, to znak że czas wyruszyć na zasłużony letni wypoczynek. Okres wakacji to dobry okres by aktywnie wypoczywać, korzystając z kąpieli wodnych.
 
Również dla tych którzy planują spędzić wakacje w miejskich aglomeracjach, miejskie pływalnie i baseny na pewno będą miały letnią specjalną ofertę i kuszące promocje. To dobry moment, by korzystać z kąpielisk i basenów otwartych, aby w chłodnej wodzie studzić rozgrzane ciała i odpocząć od promieni słonecznych. Zapewne lipiec i sierpień, przyniesie sporo gorących dni, a co za tym idzie w wielu Aquaparkach spodziewamy się tłumów i długich kolejek.

Długie kolejki to nie tylko zmora klientów stojących przed kasami, ale również spory problem dla obsługi i managerów obiektów sportowych, który często ma bezpośredni wpływ na ocenę obiektu przez klientów i opinie na rynku.

Wiadomo, że każdy obiekt sportowy jest ograniczony liczbą wolnych miejsc. Jednak rachunek ekonomiczny jest prosty – im więcej klientów – tym więcej zarobionych pieniędzy.

W istocie problemu to nie liczba ograniczonych miejsc w Aquaparku jest samą przeszkodą.

Problem zazwyczaj dotyczy  systemu sprzedaży biletów – czyli potocznie zwanym ESOKu – (Elektronicznym Systemie Obsługi Klientów). Stare systemy zazwyczaj nie są wyposażone w inteligentne algorytmy zarządzania przepływem osób w Aquaparku.

Naprzeciw problemom wychodzi Łódzki producent systemów informatycznych – LSI Software S.A.

W swojej ofercie posiada system Positive ESOK – wyposażony w nowoczesne interfejsy pozwalające efektywnie wykorzystywać zasoby obiektu sportowego.

- „Faktycznie, system posiada wiele nowoczesnych rozwiązań, które sprawdzają się w rzeczywistości. Ich zastosowanie pozwala zredukować kolejki wejściowe nawet do 90%. Jest kilka kluczowych przyczyn długich kolejek w Aquaparkach” – mówi Projekt Manager LSI Software S.A.

- „Przede wszystkim organizacja samych punktów kasowych na wielu obiektach pozostawia wiele do życzenia. Proszę pamiętać, że kluczowa rola dobrej przepustowości przez kasy rozpoczyna się już na etapie projektowania - ułożenia kas w obiektach basenowych. Przede wszystkim właściwe ukierunkowanie ruchu klienta dla osób wchodzących i wychodzących jest bardzo ważne oraz ilość kas dla klientów wejściowych i dla klientów wychodzących.

Wiadomo, że liczba kas również jest ograniczona. Dlatego właśnie Positive ESOK posiada elastyczną funkcjonalność. W tym systemie stanowisko wejściowe, może być również stanowiskiem rozliczającym, lub odwrotnie w zależności od potrzeb w danej chwili, w danym momencie.”

Bardzo ważnym elementem jest również czas obsługi samego klienta
.

Dziś, każdy rozsądny manager dostrzega zalety rozwiązań terminali sprzedażowych w systemie dotykowym. Sprzedaż, wtedy przebiega szybko i sprawinie, pod warunkiem, że system sprzedażowy posiada specjalnie przygotowany interfejs.

- „W tym przypadku trzeba być ostrożnym i umiejętnie wybierać dostawców. Przed zakupem należy zapoznać się z systemem, poprosić oferenta o pokaz systemu i zapoznanie się z jego funkcjonalnościami.  Wiele firm na rynku oferuje po prostu monitory dotykowe, ale niestety ze starym interfejsem graficznym w oprogramowaniu – przystosowanym pod obsługę myszy i klawiatury, który nigdy nie będzie spełniał swojej funkcjonalności ze względu na oprawę graficzną” – podkreśla Projekt Manager LSI Software S.A.

Każdy nowoczesny obiekt basenowy a w szczególności Aquapark, musi dzisiaj oferować swoje usługi sprzedawane w sklepie internetowym. To kluczowy i istotny aspekt który zarówno skraca czas samej obsługi w obiekcie, jak i zwiększa całokształt sprzedaży klasyfikowanej w obiekcie.

- „System Positive ESOK posiada takie moduły w standardzie. Za pomocą tego modułu, klient może zakupić dowolną usługę lub towar za pomocą sklepu internetowego – strony www, dokonać przedpłaty, wydrukować bilet w domu, lub pobrać go przez aplikację w smartfonie i okazać go w kasie Aquaparku, bez konieczności dokonywania już operacji płatniczej. To istotnie skraca czas i kolejki w kasach.

- Również zastosowanie automatów sprzedażowych – to kolejny dobry i nowoczesny argument każdego Aquaparku. Klienci, którzy cenią sobie czas, chętnie korzystają właśnie z automatów sprzedażowych i usług przedpłaconych, ponieważ zazwyczaj w tego typu usługach po prostu nie ma kolejek” mówi PM.

Wyjście z Aquaparku jest równie ważne co wejście i musi być dobrze zorganizowane.

- „Tak to prawda. Dobrym pomysłem na szybkie rozliczenie klienta, jest również zastosowanie automatów wyjściowych. Rozwiązaniem jest tzw. „Infoterminal”, który informuje klienta o stanie jego konta. Klienci, którzy nie wymagają dopłaty w kasie gotówkowej, mogą zostać rozliczeni automatycznie. Maszyna pobierająca paski samodzielnie odbierze pasek i wypuści naszego klienta. W tym przypadku nie tylko zaoszczędzamy czas – ale również koszty związane z obsługą kasową klienta”.

Mówi się, że polityka cenowa obiektu to problem sam w sobie.

Dzisiaj wiele obiektów rezygnuje z oferowanych i tak popularnych i lubianych biletów całodziennych. Dlaczego? Dlatego, że liczba miejsc na obiekcie jest ograniczona?

- „Naszym zdaniem, to nie do końca jest wina samego obiektu i liczby ograniczenia szafek. Zadaliśmy sobie pytanie, co zrobić aby obiekt nie musiał rezygnować z tego typu usług? W odpowiedzi doszliśmy do cennego wniosku, że to system ESOK powinien pilnować obłożenia obiektu. Wdrożyliśmy interfejs do naszego oprogramowania, który skaluje obłożenie obiektu. Ma to istotny wpływ na dynamiczną konfigurację cennika. W dni których obłożenie obiektu jest małe, system może sprzedawać swobodnie bilety całodzienne. W przypadku jednak, kiedy obiekt ma duże obłożenie, system pilnuje harmonogramu w cenniku i bilet całodzienny automatycznie nie trafia do sprzedaży. Sam kasjer czy obsługa nie musi o tym pamiętać. Po prostu na panelu sprzedaży tego biletu nie będzie widać. Co zyskujemy? Dzięki temu mamy większą rotację szafek na obiekcie i możemy sprzedać większa liczbę biletów w jednostce dnia, zachowując komfort dla korzystających z basenu”.

Mam nadzieję, że okres wakacyjny będzie dobrym okresem dla branży basenowej w tym roku.
Po wakacjach oczywiście zaczną się remonty i przestoje techniczne w basenach i Aquaparkach. Wakacje to dobry czas aby zapoznać się z możliwościami Positive ESOK i pomyśleć o zmianach, przed kolejnym sezonem, który przed nami już po wakacjach – czyli rok szkolny.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam na naszą stronę internetową: www.lsisoftware.pl
Autor: Krzysztof Skibiński – Projekt Manager LSI Software S.A.

zamknij

Przeczytaj także

Przechlorowanie wody basenowej
Wielu spośród Państwa zastanawia się, z jakiego powodu wodę basenową należy od czasu do czasu przechlorować, mimo że wyniki badań mikrobiologicznych nie wskazują na występowanie skażenia. Taka praktyka uzasadniona jest z dwóch [...]

Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.