
Justyna Kosińska
2025-02-03
Stawiamy na komfort, ekologię i bezpieczeństwo
Rozmowa z Justyną Kosińską - Jankowiak, Dyrektor Odnowy Biologicznej Hotelu AQUARIUS SPA***** w Kołobrzegu, od 17 lat związaną z branżą hotelarską oraz Spa i Wellness.
Aquarius Spa to piękny 5-gwiazdkowy hotel ze strefą basenową, położony nad samym morzem. Czy prowadzenie hotelu w takim miejscu wyróżnia się szczególną specyfiką? Na co stawiacie zachęcając turystów do przyjazdu?
Położenie naszego hotelu w dzielnicy uzdrowiskowej, zaledwie 280m od pięknej piaszczystej plaży, kilka minut marszu od Ekoparku Wschodniego oraz bliskość ścieżek rowerowych i spacerowych, w połączeniu z infrastrukturą hotelową sprawia, że odbiorcami naszych usług są różne grupy Gości. Jako hotel położony nad morzem jesteśmy atrakcyjni zarówno dla Gości indywidualnych jak i konferencyjnych.
Myślę, że ta szczególna specyfika to właśnie różnorodność i umiejętność dopasowania świadczonych usług do potrzeb Gości. Czego innego oczekuje Gość przyjeżdżający do hotelu typowo biznesowo, a czego innego Goście szukający relaksu i odprężenia, spędzając w hotelu swój urlop. My musimy sprostać tym wszystkim oczekiwaniom.
Aby Goście chcieli odwiedzać nasz hotel, stawiamy przede wszystkim na poziom obsługi personelu. To dla nas główny wyznacznik jakości I myślę, że całkiem dobrze nam to wychodzi, czego dowodem są opinie, podkreślające przyjazną atmosferę, oraz zawsze uśmiechnięty, pomocny i życzliwy personel.
Jak podsumujesz miniony sezon letni? Czy coś zaskakującego zdarzyło się w tegorocznych trendach turystycznych nad polskim morzem?
Miniony sezon letni możemy uznać za udany i lepszy od poprzedniego. Jeśli chodzi o trendy turystyczne, to zauważalne jest dokonywanie rezerwacji przez Gości z mniejszym wyprzedzeniem, niż miało to miejsce kilka lat wstecz. Dodatkowo Goście wybierają krótsze pobyty. Najczęściej są to pobyt dwu-trzydniowe. Dwutygodniowe lub dłuższe pobyty także się zdarzają, ale są już w mniejszości.
Zauważamy również, że Goście coraz bardziej doceniają dostępność wielu usług i atrakcji w hotelu. Morze i plaża jest oczywiście na pierwszym miejscu, ale nielimitowany dostęp do strefy Aquacenter, Centrum Kosmetyczne, Klub Zabaw, Sala Gier, Pokój Konsoli, Zewnętrzny Plac Zabaw, Siłownia, Sala Fitness, Restauracja Horyzont, Kawiarnia Wiatr i Woda, możliwość wypożyczenia rowerów, gier planszowych, książek, a także usytuowany na „poziomie -1 Aquarius Club&Lounge sprawiają, że można doskonale spędzić czas podczas niepogody lub odpocząć i zrelaksować się po wyczerpującym nadmorskim spacerze. Myślę, że ta dostępność atrakcji to jeden z ważniejszych czynników, kluczowy przy wyborze hotelu.
Aquarius Spa to piękny 5-gwiazdkowy hotel ze strefą basenową, położony nad samym morzem. Czy prowadzenie hotelu w takim miejscu wyróżnia się szczególną specyfiką? Na co stawiacie zachęcając turystów do przyjazdu?
Położenie naszego hotelu w dzielnicy uzdrowiskowej, zaledwie 280m od pięknej piaszczystej plaży, kilka minut marszu od Ekoparku Wschodniego oraz bliskość ścieżek rowerowych i spacerowych, w połączeniu z infrastrukturą hotelową sprawia, że odbiorcami naszych usług są różne grupy Gości. Jako hotel położony nad morzem jesteśmy atrakcyjni zarówno dla Gości indywidualnych jak i konferencyjnych.
Myślę, że ta szczególna specyfika to właśnie różnorodność i umiejętność dopasowania świadczonych usług do potrzeb Gości. Czego innego oczekuje Gość przyjeżdżający do hotelu typowo biznesowo, a czego innego Goście szukający relaksu i odprężenia, spędzając w hotelu swój urlop. My musimy sprostać tym wszystkim oczekiwaniom.
Aby Goście chcieli odwiedzać nasz hotel, stawiamy przede wszystkim na poziom obsługi personelu. To dla nas główny wyznacznik jakości I myślę, że całkiem dobrze nam to wychodzi, czego dowodem są opinie, podkreślające przyjazną atmosferę, oraz zawsze uśmiechnięty, pomocny i życzliwy personel.
Jak podsumujesz miniony sezon letni? Czy coś zaskakującego zdarzyło się w tegorocznych trendach turystycznych nad polskim morzem?
Miniony sezon letni możemy uznać za udany i lepszy od poprzedniego. Jeśli chodzi o trendy turystyczne, to zauważalne jest dokonywanie rezerwacji przez Gości z mniejszym wyprzedzeniem, niż miało to miejsce kilka lat wstecz. Dodatkowo Goście wybierają krótsze pobyty. Najczęściej są to pobyt dwu-trzydniowe. Dwutygodniowe lub dłuższe pobyty także się zdarzają, ale są już w mniejszości.
Zauważamy również, że Goście coraz bardziej doceniają dostępność wielu usług i atrakcji w hotelu. Morze i plaża jest oczywiście na pierwszym miejscu, ale nielimitowany dostęp do strefy Aquacenter, Centrum Kosmetyczne, Klub Zabaw, Sala Gier, Pokój Konsoli, Zewnętrzny Plac Zabaw, Siłownia, Sala Fitness, Restauracja Horyzont, Kawiarnia Wiatr i Woda, możliwość wypożyczenia rowerów, gier planszowych, książek, a także usytuowany na „poziomie -1 Aquarius Club&Lounge sprawiają, że można doskonale spędzić czas podczas niepogody lub odpocząć i zrelaksować się po wyczerpującym nadmorskim spacerze. Myślę, że ta dostępność atrakcji to jeden z ważniejszych czynników, kluczowy przy wyborze hotelu.
Zarządzanie w Państwa hotelu odbywa się na wysokim poziomie. Jakie działania podejmujecie, aby Wasza strefa basenowa funkcjonowała tak samo świetnie jak hotel?
W przypadku basenu i całej strefy Aquacenter priorytetem jest bezpieczeństwo i czystość.
Aby mieć pewność, że wszystko robimy tak jak należy, zleciliśmy wykonanie audytu i analizy bezpieczeństwa w strefie Aquacenter. Pomogło nam to jeszcze bardziej udoskonalić jakość świadczonych przez nas usług, szczególnie w aspekcie dbałości o bezpieczeństwo naszych Gości przebywających w tej strefie.
Dodatkowo systematycznie zlecamy profesjonalnej firmie, zabezpieczenie antypoślizgowe całej plaży basenowej i posadzek w szatniach. Te miejsca są szczególnie niebezpieczne pod kątem upadku, a tak jak wspomniałam wcześniej, bezpieczeństwo naszych Gości jest dla nas priorytetem.
Wychodząc naprzeciw coraz większej świadomości Gości, dotyczącej poprawnego korzystania z infrastruktury Aqucenter, której częścią jest strefa saun, podjęliśmy współpracę z Nadmorskim Klubem Zdrowego Saunowania. Wspólnie podnosimy codzienne standardy w strefie saunowej naszego hotelu, aby jak najwięcej wykorzystać dobroczynnych właściwości z pobytu w saunach dla naszych Gości. Organizujemy rytuały i noce saunowe, w których mogą uczestniczyć zarówno Goście hotelowi, jak i osoby niezameldowane w naszym hotelu. Saunamistrzowie Nadmorskiego Klubu Zdrowego Saunowania oprócz wykonywania rytuałów saunowych edukują, jak poprawnie a przede wszystkim zdrowo korzystać z sauny.
W przypadku basenu i całej strefy Aquacenter priorytetem jest bezpieczeństwo i czystość.
Aby mieć pewność, że wszystko robimy tak jak należy, zleciliśmy wykonanie audytu i analizy bezpieczeństwa w strefie Aquacenter. Pomogło nam to jeszcze bardziej udoskonalić jakość świadczonych przez nas usług, szczególnie w aspekcie dbałości o bezpieczeństwo naszych Gości przebywających w tej strefie.
Dodatkowo systematycznie zlecamy profesjonalnej firmie, zabezpieczenie antypoślizgowe całej plaży basenowej i posadzek w szatniach. Te miejsca są szczególnie niebezpieczne pod kątem upadku, a tak jak wspomniałam wcześniej, bezpieczeństwo naszych Gości jest dla nas priorytetem.
Wychodząc naprzeciw coraz większej świadomości Gości, dotyczącej poprawnego korzystania z infrastruktury Aqucenter, której częścią jest strefa saun, podjęliśmy współpracę z Nadmorskim Klubem Zdrowego Saunowania. Wspólnie podnosimy codzienne standardy w strefie saunowej naszego hotelu, aby jak najwięcej wykorzystać dobroczynnych właściwości z pobytu w saunach dla naszych Gości. Organizujemy rytuały i noce saunowe, w których mogą uczestniczyć zarówno Goście hotelowi, jak i osoby niezameldowane w naszym hotelu. Saunamistrzowie Nadmorskiego Klubu Zdrowego Saunowania oprócz wykonywania rytuałów saunowych edukują, jak poprawnie a przede wszystkim zdrowo korzystać z sauny.
Aquarius Spa ma bardzo ciekawą strukturę architektoniczną – proszę o tym opowiedzieć.
Bryła Hotelu przypomina oceaniczny katamaran w morzu zieleni nadmorskiego parku, dach nad podjazdem ma kształt deski surfingowej, a belki na sufitach przypominają wręgi jachtów. Nazwa Restauracji - Horyzont, Kawiarni - Wiatr i Woda, sali konferencyjnej - Panorama i Laguna, również nawiązują do morskiego klimatu.
Bryła Hotelu przypomina oceaniczny katamaran w morzu zieleni nadmorskiego parku, dach nad podjazdem ma kształt deski surfingowej, a belki na sufitach przypominają wręgi jachtów. Nazwa Restauracji - Horyzont, Kawiarni - Wiatr i Woda, sali konferencyjnej - Panorama i Laguna, również nawiązują do morskiego klimatu.
Myślę jednak, że pytanie dotyczy fasady frontowej :). Hotel Aquarius Spa***** to najbardziej kolorowy hotel nad Bałtykiem. Fasada frontowa tworzy geometryczną mozaikę nawiązującą kolorami do promieni letniego słońca. To nawiązanie obecne jest także w przegrodach balkonowych posiadających intensywne kolory. Będąc wewnątrz hotelu i patrząc przez kolorowe okna, zawsze widzimy świat zewnętrzny w optymistycznych, kolorowych barwach. To celowy zabieg architekta, aby dodać naszym Gościom pogody ducha i optymizmu podczas wypoczynku, nawet gdy za oknem pada deszcz.
Najbliższe plany na rozwój? W jakim kierunku będzie podążać branża w najbliższym czasie? Na co będziecie zwracać uwagę planując swoje działania?
Na tą chwilę skupiamy się przede wszystkim na tym, aby zachować na obecnym poziomie wyróżniającą atmosferę. Cały czas utrzymywać wysoką jakość obsługi i stabilność zatrudnienia. W obecnym czasie to dosyć duże wyzwanie, ale myślę, że możemy pochwalić się dużą stabilnością kadry zarządzającej. To ma z kolei przełożenie na jakość zarządzania. Przez wiele lat udało nam się wypracować standardy, które na co dzień wdrażamy w życie hotelu, co przekłada się z kolei na jakość obsługi.
Na tą chwilę skupiamy się przede wszystkim na tym, aby zachować na obecnym poziomie wyróżniającą atmosferę. Cały czas utrzymywać wysoką jakość obsługi i stabilność zatrudnienia. W obecnym czasie to dosyć duże wyzwanie, ale myślę, że możemy pochwalić się dużą stabilnością kadry zarządzającej. To ma z kolei przełożenie na jakość zarządzania. Przez wiele lat udało nam się wypracować standardy, które na co dzień wdrażamy w życie hotelu, co przekłada się z kolei na jakość obsługi.
Bardzo dużą uwagę przywiązujemy również do komfortu Gości przebywających w naszym hotelu, dlatego też priorytetem jest komunikacja z Gościem, szczególnie w ojczystym języku.
Planując działania związane z funkcjonowaniem hotelu, dużą wagę przywiązujemy i będziemy przywiązywać do minimalizowania postępującej degradacji środowiska. W trosce o ekologię, ale również o komfortowy i bezpieczny pobyt Gości dbamy o środowisko w codziennych czynnościach, dlatego wprowadziliśmy m.in. dozowniki pod prysznicem z płynem do kąpieli i szamponem, które pozwolą ograniczyć zużycie jednorazowych plastikowych buteleczek, wodę do picia w szklanych zwrotnych butelkach od lokalnego dostawcy (woda dostępna w pokojach). We wszystkich pokojach drukowany wcześniej informator hotelowy oraz menu room service zastąpione zostały wersją elektroniczną dostępną w telewizji hotelowej w pokoju.
Planując działania związane z funkcjonowaniem hotelu, dużą wagę przywiązujemy i będziemy przywiązywać do minimalizowania postępującej degradacji środowiska. W trosce o ekologię, ale również o komfortowy i bezpieczny pobyt Gości dbamy o środowisko w codziennych czynnościach, dlatego wprowadziliśmy m.in. dozowniki pod prysznicem z płynem do kąpieli i szamponem, które pozwolą ograniczyć zużycie jednorazowych plastikowych buteleczek, wodę do picia w szklanych zwrotnych butelkach od lokalnego dostawcy (woda dostępna w pokojach). We wszystkich pokojach drukowany wcześniej informator hotelowy oraz menu room service zastąpione zostały wersją elektroniczną dostępną w telewizji hotelowej w pokoju.
W okresie letnim zasłaniamy okna w pokojach. Zasuwanie zasłon niweluje nadmierne nagrzewanie się pomieszczenia, co z kolei powoduje zmniejszenie użycia klimatyzacji i tym samym prądu do późniejszego ochłodzenia pokoju. Zachęcamy naszych Gości do picia wody z kranu, a żeby stało się to powszechną praktyką, ograniczamy liczbę dystrybutorów wody mineralnej i plastikowych kubków przy dystrybutorach, na rzecz korzystania z własnych lub zakupionych u nas bidonów wielokrotnego użytku. Dodatkowo w strefie Aquacenter znajduje się ,,poidełko’’, czyli dostęp do wody pitnej bez potrzeby używania kubków czy bidonów.
Wyrazem dbałości o środowisko jest również zastosowanie systemu odzyskiwania ciepła z klimatyzacji, który ogrzewa baseny i wodę użytkową (tzw. rekuperacja). Dzięki temu możliwa jest oszczędność około 30% energii.
Dokonując wyboru elementów wystroju hotelu dążymy do tego, aby wszystkie akcesoria były przyjazne środowisku. Tak stało się m.in. w przypadku ekologicznej wykładziny, którą zastosowaliśmy w restauracji Horyzont oraz Centrum Kosmetycznym.
Wybrany materiał jest biodegradowalny oraz odnawialny. Wierzchnia część wykładziny może zostać ponownie wykorzystana, a wymiany wymaga jedynie podkład.
Wyrazem dbałości o środowisko jest również zastosowanie systemu odzyskiwania ciepła z klimatyzacji, który ogrzewa baseny i wodę użytkową (tzw. rekuperacja). Dzięki temu możliwa jest oszczędność około 30% energii.
Dokonując wyboru elementów wystroju hotelu dążymy do tego, aby wszystkie akcesoria były przyjazne środowisku. Tak stało się m.in. w przypadku ekologicznej wykładziny, którą zastosowaliśmy w restauracji Horyzont oraz Centrum Kosmetycznym.
Wybrany materiał jest biodegradowalny oraz odnawialny. Wierzchnia część wykładziny może zostać ponownie wykorzystana, a wymiany wymaga jedynie podkład.
Promujemy zrównoważoną i ekologiczną produkcję żywności wg idei Slow Food. Nasi kucharze pracują na bazie świeżej żywności zaopatrywanej od lokalnych producentów i rolników. Do tworzenia menu wykorzystujemy sezonowe produkty, promując regionalne przysmaki. Dziczyzna i grzyby pochodzą z okolicznych lasów, ryby zaś ze świeżego połowu. Najwyższą jakość serwowanych potraw potwierdza prestiżowy certyfikat Slow Food Polska.
Podsumowując… Cały czas będziemy dążyć do utrzymania jakości i spełniania oczekiwań coraz bardziej wymagających Gości. Jednocześnie świadomie wykorzystując możliwości minimalizowania degradacji środowiska, będziemy udoskonalać infrastrukturę hotelową.
Na przestronne Aquacenter składa się basen sportowy (25 m długości), basen rekreacyjny z atrakcjami wodnymi, brodzik dla dzieci oraz jacuzzi. Dopełnienie strefy relaksu stanowią różnorodne sauny oraz taras słoneczny z leżakami i zewnętrznym jacuzzi.
Hotel jest miejscem przyjaznym dzieciom, dlatego na każdym kroku znajdują się udogodnienia dla najmłodszych. To także wyjątkowe miejsce zarówno dla Gości indywidualnych, jak i biznesowych. Hotel posiada 7 nowoczesnych sal konferencyjnych na 100, 200, 300 do 650 osób. Duża przestrzeń hotelu pozwala na swobodne funkcjonowanie, przepełnione dyskrecją i wyjątkową atmosferą.
Justyna Kosińska-Jankowiak – Dyrektor Odnowy Biologicznej Hotelu AQUARIUS SPA***** w Kołobrzegu.
Specyfikę Spa i Wellness zna od podszewki, ponieważ przez wiele lat pracowała jako masażystka, fizjoterapeutka oraz kosmetyczka. Pasja i ambitne podejście do pracy oraz niebywała empatia pozwoliły zdobyć jej duże doświadczenie, które zaowocowało osobistym rozwojem. W swojej pracy kieruje się holistycznymi wartościami czym inspiruje cały zespół Spa. Niewątpliwie sektor Spa i Wellness pod skrzydłami Justyny to miejsce pełne szacunku dla ciała i duszy.
Prywatnie stawia na aktywność, trenuje karate i uwielbia aranżację wnętrz. Ukończyła również szkołę o kierunku florystycznym, chętnie dzieli się więc swoją wiedzą i umiejętnościami przy dbaniu o hotelową aurę.
*****
Hotel AQUARIUS SPA 5* znajduje się w dzielnicy uzdrowiskowej Kołobrzegu, zaledwie 280 m od morza i posiada 200 komfortowo wyposażonych pokoi. Dysponuje jednym z największych SPA w Polsce (40 gabinetów).
Zapraszamy do luksusowego miejsca w Kołobrzegu:
Hotel AQUARIUS SPA*****
ul. Kasprowicza 24
78-100 Kołobrzeg
www.aquariusspa.pl
Specyfikę Spa i Wellness zna od podszewki, ponieważ przez wiele lat pracowała jako masażystka, fizjoterapeutka oraz kosmetyczka. Pasja i ambitne podejście do pracy oraz niebywała empatia pozwoliły zdobyć jej duże doświadczenie, które zaowocowało osobistym rozwojem. W swojej pracy kieruje się holistycznymi wartościami czym inspiruje cały zespół Spa. Niewątpliwie sektor Spa i Wellness pod skrzydłami Justyny to miejsce pełne szacunku dla ciała i duszy.
Prywatnie stawia na aktywność, trenuje karate i uwielbia aranżację wnętrz. Ukończyła również szkołę o kierunku florystycznym, chętnie dzieli się więc swoją wiedzą i umiejętnościami przy dbaniu o hotelową aurę.
*****
Hotel AQUARIUS SPA 5* znajduje się w dzielnicy uzdrowiskowej Kołobrzegu, zaledwie 280 m od morza i posiada 200 komfortowo wyposażonych pokoi. Dysponuje jednym z największych SPA w Polsce (40 gabinetów).
Zapraszamy do luksusowego miejsca w Kołobrzegu:
Hotel AQUARIUS SPA*****
ul. Kasprowicza 24
78-100 Kołobrzeg
www.aquariusspa.pl
Autor: Diana Sinkiewicz
Materiały: www.aquariusspa.pl
zamknij

Przeczytaj także
Trwają prace projektowe w Łukowie

14 stycznia w Urzędzie Miasta Łuków podpisano umowę na wykonanie tzw. wczesnego studium wykonalności dla inwestycji, jaką jest budowa nowej krytej pływalni w mieście. Co aktualnie dzieje się w tym temacie?
W [...]
