Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów


















Foto - Park Wodny Koszalin

2016-11-04
Jak zapewnić klientów, że na basenie jest czysto i bezpiecznie?
Zarządcy pływalni niejednokrotnie spotykają się z zarzutami, że użytkownik po skorzystaniu z basenu zapadł na jakąś mniej, lub bardziej uciążliwą skórną chorobę. Schemat wszędzie jest podobny: gdy klient pływalni zauważa któregoś dnia zmiany na skórze udaje się do lekarza specjalisty a ten standardowo zadaje jedno z pytań w wywiadzie „czy korzystał/a pan/i w ostatnim czasie z basenu publicznego?”. Gdy taka informacja się potwierdza, lekarz a w konsekwencji  pacjent nie mają już żadnej wątpliwości, że przyczyną schorzenia jest brak odpowiedniej czystości w obiekcie basenowym. Oczywiście jest to najwygodniejsza i najszybsza wersja zdiagnozowania przyczyny, dlatego w dziewięćdziesięciu procentach możemy spodziewać się właśnie takiej wersji.

Następnie proces przebiega dwojako: użytkownik albo przekazuje swoją negatywną opinię o pływalni bliskim znajomym (lub co gorsza swoją opinię – często anonimowo – dystrybuuje publicznie za pomocą nośników on-line), albo dodatkowo zgłasza się z roszczeniami do przedmiotowej pływalni. W obu przypadkach obiekt bardzo traci wizerunkowo, bo jak wiadomo klient niezadowolony przekazuje negatywną informację dalej, która nabiera sporej mocy przekazu (nomen omen marketing wirusowy), w drugim dodatkowo dochodzą roszczenia finansowe, które przeważnie zostają ze względu na chęć wyciszenia sprawy zaspokojone (darmowe wejściówki i in.).

Jednak wspomnianemu negatywnemu wizerunkowi w dużej mierze można zapobiec stosując mądrą i wyprzedzającą problem politykę informacyjną. Każdy (lub prawie każdy) obiekt posiada obecnie profil w mediach społecznościowych – najpopularniejszym i jak dotąd najskuteczniejszym nośnikiem komunikacji z klientami pływalni jest Facebook. Na profilu oraz na stronie firmowej warto umieszczać cyklicznie informacje o procedurach i standardach czystości jakie obowiązują na danej pływalni – to co dla specjalistów branży basenowej jest oczywiste, dla osób korzystających z basenu jest kompletną niewiadomą. Choćby to, jak często i jakie powierzchnie są myte i dezynfekowane, aby zapewnić bezpieczeństwo korzystających z usług obiektu klientów.

Najlepiej takie informacje wypadają w zestawieniu z innymi obiektami publicznymi, w których wszyscy od czasu do czasu przebywamy (kina, urzędy, szkoły itp.), bo to najbardziej obrazuje różnice i przemawia do zainteresowanych osób.

Przykładem takiej informacji jest wypowiedź kierownika koszalińskiego Aquaparku dla Adventure Media, która została zamieszczona zarówno na stronie www obiektu oraz na Facebooku:
„ - Warto zaznaczyć, że każdego dnia, co dwie godziny odbywa się dezynfekcja wszystkich powierzchni z którymi styczność mają użytkownicy Aquaparku. Codziennie dezynfekujemy wszystko z czym kontakt mają nasi klienci. Co dwie godzimy, specjalnymi środkami ( na bazie alkoholu, które nie wymagają spłukiwania i są stosowane również w gastronomi ) czyścimy m.in. klamki, suszarki itp. Natomiast główna część sprzątania odbywa się nocą, tak by nie przeszkadzać klientom w korzystaniu z atrakcji w Aquaparku . Właśnie wtedy odbywa się kluczowa część dezynfekcji podczas której „rozkładana” jest tak zwana chemia ciężka, która ma za zadanie usunąć wszelkie zanieczyszczenia i bakterie. Proces ten jest wykonywany każdej nocy, tak aby nasi goście już z samego rana, mogli zupełnie bezpiecznie odpoczywać na terenie obiektu. Pragnę zaznaczyć, że podobne zabiegi nie są wykonywane w żadnej innej instytucji. Mam tutaj na myśli urzędy bądź szkoły, gdzie każdego dnia przewija się mnóstwo ludzi. Co więcej, regularnie wykonywane są także badania czystości miejsc, w których przebywa najwięcej osób. Ich wyniki za każdym razem są jak najbardziej zadowalające – powiedział Jacek Sinkiewicz. – Zdrowie naszych odbiorców jest dla nas najważniejsze. Staramy się, aby oprócz miło spędzonego czasu w naszym obiekcie, czuli się bezpiecznie i komfortowa – podsumował Kierownik Parku Wodnego Koszalin.”

Tak podana informacja oczywiście zupełnie problemu nie wyeliminuje, jednak sprawi, że wielu korzystających z basenu użytkowników poczuje się jeszcze bezpieczniej a nawet opowie o tych ciekawostkach innym. I nawet jeśli w przyszłości opisywana dolegliwość spotka kogoś w jego otoczeniu jest szansa, że wnioski dotyczące przyczyny choroby nie będą już tak jednoznaczne i takie oczywiste.
Autor: Diana Sinkiewicz – portal Basenprof

zamknij

Przeczytaj także

Nieodpłatana pomoc na czas pandemii
Szanowni Państwo, Jak wszyscy się domyślamy, świat po pandemii koronawirusa nie będzie już takim, jakim go zostawiliśmy… Mamy jednak nadzieję, że jak najszybciej wrócimy do tzw. „normalności” i [...]

Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.