Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów

















Zarządzanie taryfami

2013-12-04
Kasa bez "przecieków" - POSitive ESOK
Obiekty basenowe, aquaparki, baseny, pływalnie to podmioty niczym nie różniące się w funkcjonowaniu od zwykłego przedsiębiorstwa. Większość tych podmiotów powstała dzięki inicjatywie władz lokalnych, samorządów i jest przez nie zarządzana, włącznie z dofinansowaniem. Obiekty basenowe z natury obarczone są wysokimi kosztami eksploatacyjnymi, ale również wysokimi stratami związanymi z "dziurawym" Elektronicznym System Obsługi Klienta będącym pożywką dla "szarej strefy" wśród personelu. Wbrew pozorom pokusa jest duża. Im obiekt jest bardziej rozbudowany, świadczący szeroką paletę usług (poza podstawową funkcją) np. sklep firmowy, bar, bar mokry, siłownia, fitness, SPA - tym trudniej zarządcy obiektu kontrolować prawidłowy przepływ gotówki.

Wiadomo, że najbardziej zaufany i sprawdzony personel nie będzie gwarancją na wyeliminowanie "szarej strefy". Do tego zadania został stworzony system ESOK.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, firma LSI Software S.A. mająca swoją siedzibę w Łodzi, opracowała najbardziej zaawansowany, posiadający wiele kluczowych narzędzi Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK).

W czym tak naprawdę tkwią szczegóły?
POSitive ESOK jest narzędziem modułowym wykorzystującym zaawansowane technologie raportowania, ale również sposoby sprzedaży, które mocno pilnują przepływu gotówki z różnych kanałów - Internet, strona WWW, zakupy dokonywane za pomocą smartfonów.

Weźmy pod uwagę np. zajęcia aqua aerobiku. Są to zajęcia z ograniczoną liczbą uczestników i trenerem prowadzącym. Zapisy zazwyczaj prowadzone są w kasie dedykowanej. W POSitive ESOK jest możliwość prowadzenia dystrybucji biletów za pomocą przedsprzedaży z rezerwacją miejsca za pomocą strony www lub smartfonu. Reasumując, klient zapisując się na zajęcia aqua aerobiku dokonuje rezerwacji wraz z przedsprzedażą - czyli płatnością elektroniczną. Dokonując takiej formy płatności, rezydent obiektu ma pewność, że rezerwacja będzie opłacona bez ryzyka tzw. "pustych rezerwacji", a wolne miejsca na tego typu zajęciach mogą być wykorzystywane w 100%. Klient może wydrukować sobie bilet w domu, przyjść z nim do kasy, bądź zakupiony bilet okazać na smartfonie w formie elektronicznej i otrzymać w kasie wyróżniony transponder w postaci zegarka na rękę. Trener prowadzący może weryfikować transpondery i raportować liczbę uczestników. W przypadku wątpliwości może to przeprowadzić kierownik obiektu.

Wartość sprzedaży zarówno na basenie, SPA (w hotelu) czy restauracji jest ściśle kontrolowana poprzez moduły OLAP (raportowe), powiązane z gospodarką magazynową. Weryfikacja zasobów i wykorzystania ich do odpowiednich receptur umożliwia prowadzenie zestawień przychodów i rozchodów wg najmniejszej jednostki rozliczeniowej.

Ta opcja szczególnie doceniana jest przez obiekty wyposażone w gabinety SPA. W tych miejscach podczas prowadzonych zabiegów często używane są kosmetyki z tzw. "wyższej półki", których kilogramowe opakowanie (np. balsamu do masażu) może przekraczać wartość tysiąca złotych. Zatem każde 100 gram balsamu to ponad 100 złotych. Zrównoważone bilansowanie wydawania receptur zabiegowych to klucz do poprawnego funkcjonowania gospodarki magazynowej oraz prawidłowego wydawania kosmetyków. Informacje o produktach wykorzystywanych podczas zabiegów może uzyskać również klient na tzw. infoterminalach oferowanych przez LSI Software.

Poza wysokim standardem świadczonych usług, kluczem do sukcesu LSI Software jest szeroka gama zintegrowanych produktów: oprogramowanie dla gastronomii, hotelu, SPA - pracujących w jednej bazie danych, z możliwością generowania jednego rachunku dla wszystkich sprzedanych usług podczas pobytu w obiekcie (np. nocleg, kolacja, zabiegi kosmetyczne). Jest to model sprzedaży powszechnie znany i stosowany z powodzeniem na zachodzie Europy. W Polsce został wprowadzony oraz zintegrowany z platformą lojalnościową blue pocket, wspomagającą sprzedaż biletów i usług w obiektach. To pionierskie rozwiązanie na polskim rynku.

Chcielibyśmy nadmienić, że w system tego typu firma LSI Software wyposażyła w Polsce między innymi: Termy w Uniejowie, Aqua Zdrój w Wałbrzychu, czy też jeden z większych obiektów o dużej różnorodności oferowanych usług - Wrocławski Park Wodny.
Autor: Krzysztof Skibiński, Project Manager LSI Software
Materiały: www.lsisoftware.pl
Przeczytaj także: "Szara strefa na basenie"
www.basenprof.pl/artykuly/60/szara_strefa_na_basenie.html

zamknij

Przeczytaj także

Trzy ukryte problemy infrastruktury basenowej i jak je rozwiązać
Przemienniki częstotliwości powinny być nieodłącznym elementem każdej pompy basenowej. Niestety, nadal nie są standardem. Jednym z powodów jest nieznajomość tych urządzeń, a kolejnym przeświadczenie, że to [...]

Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.