2018-09-10
Skuteczne narzędzie do marketingu dla obiektów basenowych i hoteli
Połowa września to czas, w którym większość zarządców obiektów basenowych jest już po okresie remontowym i wchodzi w kolejny – po sezonie wakacyjnym – etap jakim jest rok szkolny. Umowy ze szkołami i szkółkami pływackimi na naukę pływania oraz na sportowe zajęcia zostały już podpisane.
Jest to również czas, w którym myślimy co zrobić aby zwiększyć nasze przychody bo przed nami zima, a koszty energii cieplnej znowu poszybowały w górę. Większość firm boryka się także z problemami kadrowymi, dla niektórych nieuchronna wydaje się konieczność podniesienia płac pracownikom obiektu. Codziennie zadajemy sobie pytanie - co jeszcze możemy zrobić, aby obiekt zarabiał więcej?
Sposobem na wygenerowanie dla obiektu dodatkowych i wcale nie małych pieniędzy jest uruchomienie programu lojalnościowego. Niby nic nowego, ale sposób ten działa i jak możemy się przekonać na co dzień, sami ulegamy takim programom (w większym, lub mniejszym stopniu, ale jednak…) i kupujemy więcej niż zaplanowaliśmy pierwotnie tylko dlatego, by za większy zakup dostać jakiś bonus.
Doskonałym przykładem, którego doświadczamy teraz codziennie jest program lojalnościowy sieci sklepów Biedronka. Jest to program bardzo dobrze „sprzedany” marketingowo. Zaadresowany do dzieci, działa doskonale w znaczący sposób podnosząc sprzedaż w tym dyskoncie. Mowa tu o kampanii „Gang Słodziaków”, a o skuteczności tego programu świadczą nie tylko wszyscy nasi znajomi i rodzina zaangażowani w zbieranie naklejek za które na końcu można otrzymać pluszową zabawkę, ale także próby kopiowania programu przez największe konkurencyjne sieci.
Kolejnym przykładem, z którym spotykamy się na co dzień to stacje benzynowe i ich programy lojalnościowe dające w prezencie dziesiątą kawę czy za niższą cenę umożliwiające zakup modelu markowego samochodu.
Dlaczego nie wprowadzić takiego samego rozwiązania w naszym obiekcie? Czy nasi klienci są inni niż klienci Biedronki czy stacji paliw? NIE, nie są inni i najczęściej kierują się tymi samymi schematami zachowań, które prowadzą z jednej strony do zadowolenia z uzyskania dla siebie korzyści - bo dostałem coś gratis (np. dziesiąte wejście na basen), a ze strony zarządcy do satysfakcji ze zwiększenia sprzedaży. W takiej chwili klient nie myśli o fakcie, że wprawdzie do tej pory korzystał z basenu np. tylko siedem razy w miesiącu, a teraz będzie musiał skorzystać dziewięć, bo fakt że dziesiąty raz jest gratis rekompensuje zwiększony wydatek. Tym bardziej, że spore grono naszych klientów i tak regularnie korzysta z usług obiektu, więc nie trudno im podjąć decyzję o dodatkowym zakupie. Dla nowych zaś jest to wizja, że skoro program/promocja jest dla mnie opłacany zarówno w aspekcie finansowym, jak i zdrowotnym (postanowienie regularnego trenowania pływania, saunowanie, zajęcia fitness), to warto do niego dołączyć.
Fakt, że wdrożenie programu lojalnościowego jest dla nas opłacalne mamy już ustalony, pozostaje więc wyszukanie programu, który zapewni nam największy zysk i zadowolenie naszych klientów.
Niektóre obiekty w Polsce mają wdrożony własny program lojalnościowy i tu mogłoby paść pytanie – po co nam nowy produkt? Jest to bezspornie bardzo ważne pytanie... a odpowiedź znajduje się poniżej.
Przeglądając rynek w segmencie usług związanych z programami lojalnościowymi w zdecydowany sposób natychmiast wyróżnia się produkt o nazwie ZENCARD. Zwraca na siebie uwagę przynajmniej z kilku powodów:
-
Technologia ZENCARD jest produktem spółki kapitałowej PKO Banku Polskiego, a więc podmiotu znanego, darzonego dużym zaufaniem i stabilnego (i nie wymaga dodatkowego promowania).
-
Produkt pracuje na zwykłych kartach płatniczych (jako jedyny w Polsce) Państwa klientów. I ten właśnie fakt bije na głowę każdą konkurencję. Nic tak nie zraża do przystąpienia do jakiegokolwiek programu jak czas jaki trzeba poświęcić na wypełnianie formularzy koniecznych do uzyskania karty stałego klienta (lub innej bonusowej formuły). W tym przypadku jest całkiem inaczej, bo do przystąpienia do programu wystarczy zgoda na udział „kliknięta” na terminalu płatniczym podczas zwykłej transakcji przy kasie w obiekcie. Transakcja może być dokonana dowolną kartą płatniczą dowolnego banku, może to być także transakcja dokonana gotówką.
Klient nie musi więc nosić karty lojalnościowej i nie musi tracić czasu na formalności!
Badania dowodzą, że aż 60% klientów w ciągu 6 miesięcy przestaje korzystać z kart lojalnościowych (gubi je, zapomina włożyć do portfela lub celowo ich nie nosi, bo zajmują zbyt dużo miejsca w portfelu). Karty płatnicze nosimy wszyscy i mamy je zawsze przy sobie – i to jest kolejny argument opowiadający się za ZENCARD.
-
Bezpieczeństwo przemawia do klientów – część klientów nie chce podawać swoich danych w programach lojalnościowych obawiając się o ich bezpieczeństwo – w przypadku systemu ZENCARD nie podajemy żadnych danych oprócz określenia płci. Tu nie ma możliwości wypływu, czy kradzieży danych klientów (personalia, miejsce zamieszkania, wiek i historia zakupów), więc łatwiej przekonać klientów do korzystania z programu.
-
ZENCARD daje możliwość wyboru sposobu nagradzania klienta - dział obsługi klienta ZENCARD jest w stałym kontakcie z obiektem basenowym, proponuje i ustawia dla niego wybraną kampanię. Oznacza to, że każdy obiekt, bez zbędnego wysiłku, branżowej wiedzy i odpowiedniej infrastruktury IT może mieć własny program lojalnościowy.
-
System umożliwia analizę powodzenia kampanii. W panelu merchanta, po zalogowaniu zarządzający obiektem widzi, jak działają poszczególne kampanie i dzięki temu może na bieżąco odpowiednio reagować. To idealne, bardzo pomocne narzędzie dla działów marketingu i kierownictwa obiektu.
- ZENCARD jest u progu dużej ogólnopolskiej kampania reklamowej w której będzie przedstawiany jako produkt dostępny w najlepszych placówkach w twoim mieście (i jest to fakt, bo partnerzy którzy już przystąpili do programu to naprawdę znane marki). Nie powinniśmy więc dać się wyprzedzić konkurencji!
Podsumowując, jeśli naprawdę zastanawiacie się Państwo nad dodatkowymi wpływami dla Waszego obiektu to macie gotowy system, który zapewni wam wzrost sprzedaży usług, ponieważ powracalność osób zarejestrowanych do systemu ZENCARD jest o 40% wyższa w porównaniu do tych niezarejestrowanych.
Przyszłość to innowacyjny marketing – warto o tym pamiętać i rozwijać ofertę obiektu właśnie w tym kierunku.
Informacje o programie i korzyściach dla obiektu
ZENCARD to narzędzie do marketingu transakcyjnego i tworzenia programów lojalnościowych, które czynnie wspiera sprzedaż i w znaczny sposób pozwala na zwiększenie obrotów firmy. Umożliwia wirtualizację i konsolidację kart lojalnościowych na dowolnej karcie płatniczej. Działa na terminalach płatniczych. Należy do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
Dla kogo:
ZENCARD to narzędzie do marketingu transakcyjnego i tworzenia programów lojalnościowych, które czynnie wspiera sprzedaż i w znaczny sposób pozwala na zwiększenie obrotów firmy. Umożliwia wirtualizację i konsolidację kart lojalnościowych na dowolnej karcie płatniczej. Działa na terminalach płatniczych. Należy do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
Dla kogo:
- obiekty basenowe
- hotele
- obiekty noclegowe
- ośrodki SPA
- restauracje, kawiarnie
- punkty usługowe
Korzyści dla Twojego obiektu:
- zwiększenie obrotów
- niskie koszty prowadzenia programu lojalnościowego
- program lojalnościowy zgodny z RODO
- wyróżnienie się na lokalnym rynku
- prestiż i dobra reklama – niedługo rozpocznie się ogólnopolska kampania promująca ZENCARD (warto to wykorzystać informując np. lokalne media o wdrożonym przez obiekt systemie)
- budowanie przewagi konkurencyjnej
- stały kontakt ze swoimi klientami
- wiedza o zachowaniach klientów dzięki bezpłatnym raportom
- automatycznie rozliczane rabaty i nagrody bez angażowania sprzedawcy
- powracający, zadowolony klient.
- zrozumieć zachowanie Twoich klientów
- zachęcać do kolejnych wizyt lub większych zakupów poprzez personalizowane oferty
- automatycznie przyznawać nagrody
- budować długotrwałe relacje z klientami
- optymalizować koszty prowadzenia Twojego obecnego programu lojalnościowego
- zwiększać obroty Twojego obiektu
ZENCARD to wirtualny dział marketingu, który pracuje nawet wtedy, gdy Ty odpoczywasz!
Zautomatyzowane spersonalizowane oferty i rabaty
Przy dokonywaniu transakcji przy kasie obiektu system umożliwia zapisywanie do programu lojalnościowego zbierając zgody klientów (zapewniając zgodność z RODO). Automatycznie oferuje posiadaczom kart spersonalizowane oferty i nalicza przysługujące rabaty.
Najtańsze i praktyczne rozwiązanie dla obiektu
Dowolna bankowa karta płatnicza to jednocześnie wirtualna karta rabatowa – ta opcja jest dla obiektu znacznie tańsza w utrzymaniu. Dla klienta system jest bardzo wygodny i nie wymaga noszenia dodatkowych kart czy kuponów. Co ważne: system działa również przy płatnościach gotówką.
Obiekt na bieżąco może monitorować swoje kampanie oraz liczbę zarejestrowanych klientów, obserwować ich powracalność, zwiększając obroty bez zbędnego wysiłku.
Klient w każdej chwili po zalogowaniu do swojego panelu może sprawdzić liczbę zdobytych wirtualnych stempli i programy, w których uczestniczy. Jest to pierwsza tego typu technologia, która daje możliwość nagradzania klienta za transakcje, jakie wykonuje przy użyciu dowolnej karty płatniczej. Wkrótce dostępna będzie także aplikacja mobilna.
Podsumowując, system ZENCARD pomaga:
- mierzyć – jak rośnie liczba zarejestrowanych klientów i jaka jest skuteczność poszczególnych kampanii
- rozumieć – skąd pochodzą zarejestrowani klienci (on-line / off-line), co kupują w dłuższej perspektywie, np. w ujęciu miesięcznym, kwartalnym itp.
- sterować – system wysyła komunikację bezpośrednio do konsumentów różnymi kanałami (sms, e-mail, aplikacja mobilna).
Więcej informacji o systemie: https://zencard.pl/o-narzedziu
Kontakt z doradcami ZENCARD: tel.: 22 599 44 90; e-mail: kontakt@zencard.pl
Obejrzyj - Rejestracja i automatyczna zniżka:
Obejrzyj - Rejestracja przy płatności gotówką:
Autor: portal Basenprof