Czytnik szafkowy
2013-08-01
Basen pod kontrolą i on-line
Sierpień i wrzesień to czas przerw technologicznych na basenach oraz świetny okres na wprowadzanie nowych rozwiązań, które usprawnią rozliczanie Klientów oraz ułatwią im zakup usług, co w praktyce przełoży się na lepszą frekwencję i zwiększenie przychodów.
Wiele obiektów, które wybudowane zostały w czasach, w których biletem wejścia był "papierowy kartonik", ma wtedy szansę wprowadzenia bądź usprawnienia tego jednego z najważniejszych systemów na obiektach rekreacyjno sportowych, jakim jest Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK).
Obiekty bez systemu lub z kiepsko działającym i niespełniającym wymagań dzisiejszych czasów systemem, tracą podwójnie. Nie dość, że Użytkownicy nie są w stanie w stu procentach rozliczyć każdego Klienta, to jeszcze brakuje im narzędzi marketingowych do szybkiego i sprawnego zarządzania obiektem. W obu przypadkach, straty te można przeliczyć na konkretne pieniądze, które jakże trudno wypracować na obiektach basenowych.
Ale można tych strat uniknąć...
Nowoczesne systemy ESOK nie są już jedynie systemami kontroli i szczelnego rozliczania pobytu Klienta na basenie. Duża konkurencja na rynku obiektów rekreacyjnych, zróżnicowanie pod względem sprzedawanych usług oraz konieczność "wyjścia Klientowi na przeciw" sprawiły, iż systemy ESOK stały się standardowym rozwiązaniem na basenach.
Jednak czasami bywa jeszcze tak, że systemu nie ma, bądź wymagania obiektu przewyższają możliwości tego, który obecnie funkcjonuje. W takich przypadkach nie ma na co czekać....
Dobrym na to przykładem są obiekty basenowe w Sosnowcu i w Żorach.
Sosnowiecki basen nie był obiektem nowym. Nie posiadał systemu ESOK, ponieważ w czasach jego budowy, nie wprowadzało się jeszcze takich rozwiązań. Również jego architektura, w tym rozmieszczenie pomieszczeń i stref nie przewidywała wdrożenia systemu. Nie przeszkodziło to jednak Użytkownikowi zdecydować się na taką inwestycję.
Firma BASE System miała przyjemność realizować to zadanie. Prace obejmowały dostawę kompletnego Elektronicznego Systemu Obsługi Klienta (komputery kasowe, czytniki, kołowroty, bramki, sterowniki szafek ubraniowych), lady kasowej oraz szafek HPL. Dlatego warto podkreślić, że w każdym momencie funkcjonowania obiektu, jest możliwe wprowadzenie systemu ESOK.
Natomiast dowodem na to, że obiekt basenowy nie musi być skazany na istniejący już system, który nie spełnia jego wymagań, może być podmiana systemu na basenie w Żorach. Żeby nie generować kosztów, w takich przypadkach wykorzystuje się często wiele elementów już funkcjonujących.
Firma BASE System rozpoczęła produkcję systemów ESOK w 2000r. i do dnia dzisiejszego obsługuje kilkaset obiektów. Obecnie mamy najprawdopodobniej najbardziej stabilną, wszechstronną oraz rozbudowaną aplikację do zarządzania obiektami sportowo-rekreacyjnymi oraz urządzenia pracujące praktycznie bezawaryjnie. Nasze systemy nie bazują jedynie na technologii zbliżeniowej, lecz również na kodach kreskowych oraz kodach 2D - GR.
Wśród naszych realizacji mamy obiekty bardzo skomplikowane. W obiektach tego typu proponujemy kompleksowe rozwiązania dające 100% nadzoru nad personelem oraz Klientami. Wszystko w ramach jednego systemu i jednej karty (transpondera) dla Klienta obiektu. Poza biletowaniem i naliczaniem opłat na basenach, prowadzić można także sprzedaż i magazyn (sklep), obsługiwać gastronomię (bar, mokry bar), prowadzić rezerwację oraz sprzedaż usług on-line (SPA, zabiegi, treningi, szkółki).
Posiadamy również bardzo duże doświadczenie we wprowadzaniu tzw. "wspólnej karty", czyli obsługi okolicznych obiektów i działalności gospodarczych jedną wspólną kartą Klienta. Wprowadzenie "wspólnej karty" daje znaczne powiększenie oferty bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Wraz ze wprowadzeniem systemu "wspólnej karty" Właściciele lub Administratorzy obiektów otrzymują moduł raportów marketingowych oraz dostęp do sprzedaży on-line. Są to narzędzia pozwalające na zbadanie rynku oraz dostosowanie się do jego potrzeb. Nasza oferta obejmuje również rezerwacje, sprzedaż i przedsprzedaż usług, powiązane z systemem lojalnościowym.
Mając tak kompleksowe rozwiązanie, zarządzanie obiektem staje się prostsze i skuteczniejsze, a przerwa technologiczna może być idealnym czasem, żeby taki system wdrożyć.
Autor: Jacek Leśniak Kierownik Działu Handlowego B.A.S.E System s.c.
Materiały: www.basesystem.pl