World Champion
Rok 2014 był kolejnym, bardzo udanym rokiem dla firmy Kärcher. Firma ponownie zakończyła rok rekordowym wzrostem sprzedaży i zatrudnienia oraz zwiększyła swój udział w globalnym rynku urządzeń i środków czyszczących. Obrót, który osiągnął poziom 2,12 miliardów Euro i sprzedaż w wysokości 12,72 miliona urządzeń były najwyższe w historii Kärcher.
Ponad 50 000 punktów sprzedaży urządzeń na całym świecie zapewnia ciągłość dostaw i realizowanie potrzeb klientów. Innowacyjność ponownie była jednym z najważniejszych czynników sukcesu: 90% produktów Kärcher nie jest starsza niż pięć lat. W poprzednich latach firma zaprezentowała ponad 120 nowych produktów i złożyła 58 wniosków o przyznanie patentu.
W 2014 roku firma Kärcher ponownie była aktywnie zaangażowana w działania na rzecz ochrony środowiska oraz wspierała charytatywne, społeczne i kulturalne instytucje w wielu krajach na świecie. Kärcher jest partnerem Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce oraz członkiem United Nations Global Compact (UNGC). Kärcher wykorzystał także własną technologię i wiedzę, aby przyczynić się do konserwacji tak cennych zabytków architektury jak "MONAS" – Krajowy Zabytek Indonezji czy pierwsze na świecie tor saneczkowy w Königssee w Niemczech.
Kärcher Sp. z o.o. – liderem wśród wszystkich przedstawicielstw Kärcher na świecie
Działalność Kärcher Sp. z o.o. pozwoliła jej uzyskać sześciokrotnie - w ciągu 20 lat istnienia - tytuły World Champion w konkursach Alfred Kärcher GmbH dla wszystkich przedstawicielstw Kärcher na świecie (ogólnoświatowy konkurs Kärcher mierzy wyniki sprzedaży w poszczególnych krajach w odniesieniu do wielkości grupy docelowej, tzw. klienta Kärcher).
Sukces przyszedł już w drugim pełnym roku istnienia firmy - I miejsce wśród europejskich przedstawicielstw Kärcher. W latach 1996-1998 Kärcher Sp. z o.o. okazała się najlepsza na świecie, podobnie w 2006, 2007, 2008!
Rok 2008 był wyjątkowy dla Kärcher Sp. z o.o., gdyż firma uhonorowana została aż 3 statuetkami: za najwyższy poziom realizacji wytyczonych celów Kärcher, wzrost obrotu i rentowność sprzedaży!
Wyniki osiągnięte przez Kärcher w Polsce w 2009 pozwoliły firmie w tym rankingu zająć II miejsce (ex equo z Japonią!).
W 2014 roku firma Kärcher Sp. z o.o. ponownie zajęła I miejsce w rankingu sprzedaży Alfred Kärcher GmbH dla wszystkich przedstawicielstw Kärcher na świecie i uzyskała tytuł World Champion.
Kärcher wprowadza nowe logo - nowoczesne i czytelne
Od początku istnienia firma Alfred Kärcher GmbH wielokrotnie dokonywała zmiany logotypu. W tym roku firma ponownie zdecydowała się na odświeżenie logotypu. Nazwa firmy jest teraz pisana nowoczesną czcionką, a żółta belka została przestylizowana. To kolejny krok firmy po zmianie systemu identyfikacji wizualnej, który dopełnia proces wprowadzania nowego, odświeżonego wizerunku Kärcher, marki, która jest światowym liderem w dziedzinie technologii czyszczących.
- Projekt nowego logo Kärcher odzwierciedla innowacyjny charakter naszej marki. Konsekwentnie przekazuje obietnicę jakości daną naszym klientom - mówi Hartmut Jenner, Prezes Zarządu Alfred Kärcher GmbH & Co.
W nowym logo litery są teraz zdecydowanie lżejsze wizualnie oraz łatwiejsze do odczytania. Żółta belka pod nazwą firmy odwołuje się do koloru urządzeń. Logo może być wykorzystywane zarówno z jak i bez motto „makes a difference”. Dotychczas wykorzystywany sygnet – trzy trójkąty w kwadracie – został odseparowany od logo. Dzięki temu jest ono teraz mniej skomplikowane i bardziej harmonijne. Sam sygnet występować będzie obecnie jako samodzielny znak rozpoznawczy firmy założonej przez Alfreda Kärcher. W przyszłości przejmie funkcje „pieczęci” poświadczającej jakość produktów firmy.