Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof

Ludzie branżywięcej

Krzysztof Borkowski
5 pytań do Krzysztofa Borkowskiego - Zarządcy Aquaparku H2Ostróg w Raciborzu
Jak długi czas jest Pan związany z branżą basenową?
Tak naprawdę nie minął jeszcze rok od momentu, kiedy związałem się z branżą basenową. Inwestycja trwała u nas dwa lata. H2Ostróg powstawał na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Raciborzu i było wiadomo, że to OSiR będzie nim zarządzał. Nie spodziewałem się jednak, że to mnie przypadnie w udziale zarządzanie tym obiektem. Propozycję administrowania aquaparkiem otrzymałem od prezydenta miasta Mirosława Lenka na przełomie października i listopada 2013 roku. Jest to spore wyzwanie, ale zdecydowałem się je podjąć. Wcześniej zarządzałem halą widowiskowo-sportową OSiR "Arena RAFAKO" i myślę, że właśnie dzięki dobrej postawie na stanowisku zarządcy tego obiektu sportowego zarówno prezydent miasta, jak i dyrektor OSiR postanowili mi zaufać i dać możliwość dalszego rozwoju.
Zarządza Pan obiektem, który tak naprawdę działa dopiero od kilku miesięcy. W praktyce wiadomo, że prawie każda duża inwestycja napotyka po drodze niechciane "niespodzianki". A jak przebiegały kolejne etapy budowy H2Ostróg?
Zgadza się. Funkcjonujemy niedługo, ponad cztery miesiące. Obiekt został otwarty 1 maja 2014 roku i pewnie przed nami jeszcze wiele ciężkich tematów do rozwiązania. Jak do tej pory staramy się na bieżąco wszystkie napotkane przeszkody rozwiązywać i jeszcze bardziej uatrakcyjniać obiekt, aby był bardziej przyjazny dla użytkowników. Co do samej budowy to nie mam zastrzeżeń. Wszystko toczyło się zgodnie z planem i obiekt został oddany do użytku na czas. Jako Ośrodek Sportu i Rekreacji od początku inwestycji śledziliśmy postępy prac i w zasadzie nie było po drodze większych problemów czy zagrożenia, że coś się nie uda. Zarówno główny wykonawca, firma Borbud sp. z o. o., jak i Raciborskie Przedsiębiorstwo Inwestycyjne, które sprawowało nadzór nad inwestycją stanęli na wysokości zadania. Możemy być zadowoleni z efektu końcowego.
O raciborskim Aquaparku dużo słychać w mediach, nie tylko lokalnych. Czy postawienie na silny marketing pomogło w pozyskaniu klientów ?
Zdecydowanie tak. Wiedzieliśmy, że mieszkańcy Raciborza i okolic czekają na tego typu obiekt i choćby z ciekawości na samym początku jego funkcjonowania przyjdą z niego skorzystać. Chcieliśmy jednak, żeby zostali z nami na dłużej i regularnie korzystali z przygotowanej przez H2Ostróg oferty. Dlatego też postawiliśmy na mocną promocję mającą na celu zachęcać ich do aktywnego wypoczynku właśnie u nas. Podobnie było z mieszkańcami okolicznych miejscowości czy nawet bardziej oddalonych miast zarówno w Polsce, jak i po czeskiej stronie granicy. Również tam postawiliśmy na promocję, która pozwoli nam zachęcić klientów do relaksu w naszym obiekcie. I jak pokazał czas był to strzał w dziesiątkę, gdyż z frekwencji w pierwszych miesiącach funkcjonowania jesteśmy bardzo zadowoleni. Na pozytywny odbiór H2Ostróg ma również wpływ szeroko rozbudowane zaplecze. Użytkownik spędzający czas wolny w aquaparku dodatkowo może skorzystać z oferty gabinetu masażu, klubu fitness, w którym codziennie odbywają się zajęcia, a także punktu gastronomicznego. Mam nadzieję, że nasi klienci są zadowoleni z proponowanych przez nas usług.
Mimo krótkiego czasu H2Ostróg ciągle się rozwija - jakie mają Państwo plany na najbliższe lata?
Obecna frekwencja w naszym obiekcie bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Marzyliśmy o takich wynikach. Jednak przeprowadzając rozsądne analizy przed otwarciem obiektu zakładaliśmy niższe wyniki, które będą nas satysfakcjonowały. Ale skoro już na początku ludzie obdarzyli nas takim zaufaniem i tak ochoczo nas odwiedzają to nie możemy tego zmarnować. Właśnie nasi klienci dają nam największą motywację do dalszego rozwoju. Wśród naszego społeczeństwa chcemy wyrobić taki nawyk, że wypoczywać można aktywnie i w większości przypadków wychodzi to ludziom na zdrowie. Zależy nam, aby mieszkańcy Raciborza prowadzili zdrowy tryb życia, a aktywny relaks chociażby w H2Ostróg jest ku temu dobrą drogą. Zatem, tak jak już wspomniałem, staramy się być jak najbliżej naszych klientów i oferować im jak najbardziej atrakcyjne warunki relaksu. Nie będę ukrywał, że część zmian czy ulepszeń wprowadziliśmy właśnie po konsultacjach z naszymi użytkownikami. Zawsze tak jest, że życie weryfikuje plany i nie wszystko da się przewidzieć na etapie projektu.

Jeśli chodzi o dalsze plany to z pewnością nie zabraknie inwestycji w kolejne dmuchane zabawki dla najmłodszych, dodatkowe zajęcia, czy przede wszystkim, o czym może powinienem wspomnieć na początku rozbudowy obiektu o basen zewnętrzny wraz z wodnym placem zabaw dla dzieci i młodzieży. W chwili obecnej zlecono stworzenie projektu i trwają rozmowy na temat samej inwestycji. Póki jednak do tego nie dojdzie to będziemy starali się użytkownikom umilać pobyt poprzez wykorzystanie obecnej infrastruktury. Oprócz klasycznych zajęć w wodzie typu nauka pływania, nauka pływania dla niemowląt czy zajęcia z aquaaerobiku w naszym obiekcie mieliśmy już zajęcia z nurkowania w pełnym osprzęcie (odbywają się póki co raz w miesiącu), a także podstawy pływania kajakami jednoosobowymi. W weekendy można pograć w piłkę lub siatkówkę wodną, a najmłodszych do wspólnej zabawy zachęca nasz animator. Pomysłów mamy wiele i mam nadzieję, że uda nam się jeszcze nie jeden raz zaskoczyć pozytywnie korzystających z raciborskiego aquaparku.
Jak w Pana ocenie kształtuje się na naszym rynku oferta dla pływalni - czy zarządcy mają bezproblemowy dostęp do produktów, usług, czy branżowych informacji ?
Na chwilę obecną nie miałem problemu z dostępnością czy wyborem sprzętu dla naszego obiektu. Mowa tu o sprzęcie ratowniczym, pierwszej pomocy, do nauki pływania czy zabawkach lub sprzęcie sportowym dla użytkownika w każdym wieku. Podobnie jest z usługami czy uzyskaniem ważnych, branżowych informacji. Rynek ofert dla pływalni jest dosyć szeroki i myślę, że każdy zarządca takiego obiektu znajdzie coś, co mu najbardziej odpowiada. Przed podjęciem decyzji, wyborze danego partnera do współpracy warto przeanalizować oferty konkurentów i zasięgnąć rad bardziej doświadczonych zarządców pływalni. Wielu z nich chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami, dzięki czemu łatwiej jest uniknąć niezadowolenia z wybranej usługi lub uzyskać ważne ostrzeżenia.
Aktualizacja: wrzesień 2014


















Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.