Marcin Piaskowski - Fitnet
2023-03-15
Rozmowa z Marcinem Piaskowskim z firmy Fitnet
O możliwościach elektronicznego systemu obsługi klienta na obiektach basenowy rozmawiamy z Marcinem Piaskowskim – Prezesem Zarządu firmy Fitnet Sp. z o. o.
Diana Sinkiewicz: Fitnet to doświadczony producent elektronicznych systemów obsługi klienta w obiektach basenowych – ile polskich obiektów pracuje na Waszych systemach?
Marcin Piaskowski: Ćwierć wieku działalności pozwoliło nam zebrać spore grono klientów. Jest ich blisko tysiąc z czego kilkaset to obiekty stricte basenowe. Od małych pływalni z czterema torami do największych polskich Aquaparków, przy czym oczywiście najwięcej obiektów to typowe pływalnie 25m z rekreacją.
Czy ESOK to wyłącznie system do obsługi sprzedaży, czy może coś więcej? Jak korzystać z systemu, aby wyciągnąć z niego jak najwięcej danych pomocnych w zarządzaniu obiektem?
W programie zawarte są funkcje umożliwiające jego zastosowanie na różnych obiektach od spa, przez siłownie i fitness po kręgielnie i lodowiska. I nie są to tylko założenia teoretyczne - obsługujemy każdy rodzaj obiektu sportowego czy rekreacyjnego. Poza typowymi dla każdego obiektu funkcjami sprzedażowymi nasz program zawiera mnóstwo dodatkowych funkcji które są potrzebne w marketingu czy dziale technicznym - naszym założeniem jest tworzenie programu który pomaga w wielu aspektach utrzymania obiektu. Centralizujemy informacje, wiążemy je ze sobą, korelujemy, tak aby poszczególne działy posiadały odpowiednie informacje i mogły odpowiednio je wykorzystywać. Końcowym efektem jest "automatyzacja" wielu biurowych procesów, a co za tym idzie oszczędność czasu i pieniędzy. W krótkiej wypowiedzi nie sposób przekazać jak wykorzystywać dane czy sam program do zarządzania obiektem choćby dlatego, że każdy jest inny, ma inną specyfikę lub różne są pomysły biznesowe naszych klientów, ale każdemu obiektowi wskazujemy możliwości jakie daje program.
Mamy obecnie dość trudne czasy związane z niestabilnym rynkiem paliw i energii – czy zauważa Pan obecnie w związku z tym jakieś szczególne potrzeby na rynku basenowym?
Ależ oczywiście! Na każdym spotkaniu z osobą zarządzającą prędzej czy później temat cen mediów jest poruszany. Także w kontekście programu. Tutaj mamy czym się pochwalić gdyż nasz moduł Technologia pozwala na bieżąco kontrolować zużycie prądu, gazu czy dostarczonego ciepła, zarówno w całości jak i na poszczególne obwody/obiegi i można korelować to z wieloma innymi danymi, szczególnie tymi, które są obecne w programie w sposób naturalny czyli np. ilość osób na obiekcie. Wielu klientów korzysta również z modułu pomiarów parametrów fizykochemicznych wody, który powstał we współpracy z krakowską AGH - dzięki temu można zaoszczędzić na wielu środkach potrzebnych do uzdatniania wody.
Obiekty muszą sobie radzić, najpierw z okresem pandemii i lockdownami, teraz z wysokimi podwyżkami kosztów eksploatacyjnych – czy systemy informatyczne mogą w jakimś stopniu pomóc w przejściu przez ten trudny czas, wesprzeć obiekt w rozwoju i podnoszeniu standardów usług?
Jak już wspominałem nasz program może pomóc bardzo dużo w zakresie bieżącej kontroli kosztów utrzymania. Analizy zawarte w programie pozwalają na rozsądne działania zmierzające do maksymalizacji zysku przy minimalizacji kosztów - czyli najprościej mówiąc: dostarczamy danych o popularności usług w poszczególnych godzinach dnia, dniach miesiąca, itp., dostarczamy danych o stopniu "obłożenia" obiektu czy strefy. Sprawny manager na tej podstawie jest w stanie zmieniać cennik aby redukując np. godziny otwarcia czy uruchomienia obiektu/strefy nie stracić zbyt wiele, a czasami jeszcze zyskać. Otrzymane dane mogą również pozwolić na stworzenie zupełnie nowej koncepcji cennika co często przekłada się na większe przychody, a tym samym zysk.
Dziękuje za rozmowę.
****
Fitnet to producent systemów informatycznych dla obiektów basenowych i sportowo-rekreacyjnych.
W celu uzyskania informacji nt. współpracy zapraszamy do kontaktu z Marcinem Piaskowskim - prezesem zarządu spółki Fitnet: tel. +48 603 099 648; e-mail: marcin.piaskowski@fitnet.pl
Więcej o firmie: www.fitnet.pl
Diana Sinkiewicz: Fitnet to doświadczony producent elektronicznych systemów obsługi klienta w obiektach basenowych – ile polskich obiektów pracuje na Waszych systemach?
Marcin Piaskowski: Ćwierć wieku działalności pozwoliło nam zebrać spore grono klientów. Jest ich blisko tysiąc z czego kilkaset to obiekty stricte basenowe. Od małych pływalni z czterema torami do największych polskich Aquaparków, przy czym oczywiście najwięcej obiektów to typowe pływalnie 25m z rekreacją.
Czy ESOK to wyłącznie system do obsługi sprzedaży, czy może coś więcej? Jak korzystać z systemu, aby wyciągnąć z niego jak najwięcej danych pomocnych w zarządzaniu obiektem?
W programie zawarte są funkcje umożliwiające jego zastosowanie na różnych obiektach od spa, przez siłownie i fitness po kręgielnie i lodowiska. I nie są to tylko założenia teoretyczne - obsługujemy każdy rodzaj obiektu sportowego czy rekreacyjnego. Poza typowymi dla każdego obiektu funkcjami sprzedażowymi nasz program zawiera mnóstwo dodatkowych funkcji które są potrzebne w marketingu czy dziale technicznym - naszym założeniem jest tworzenie programu który pomaga w wielu aspektach utrzymania obiektu. Centralizujemy informacje, wiążemy je ze sobą, korelujemy, tak aby poszczególne działy posiadały odpowiednie informacje i mogły odpowiednio je wykorzystywać. Końcowym efektem jest "automatyzacja" wielu biurowych procesów, a co za tym idzie oszczędność czasu i pieniędzy. W krótkiej wypowiedzi nie sposób przekazać jak wykorzystywać dane czy sam program do zarządzania obiektem choćby dlatego, że każdy jest inny, ma inną specyfikę lub różne są pomysły biznesowe naszych klientów, ale każdemu obiektowi wskazujemy możliwości jakie daje program.
Mamy obecnie dość trudne czasy związane z niestabilnym rynkiem paliw i energii – czy zauważa Pan obecnie w związku z tym jakieś szczególne potrzeby na rynku basenowym?
Ależ oczywiście! Na każdym spotkaniu z osobą zarządzającą prędzej czy później temat cen mediów jest poruszany. Także w kontekście programu. Tutaj mamy czym się pochwalić gdyż nasz moduł Technologia pozwala na bieżąco kontrolować zużycie prądu, gazu czy dostarczonego ciepła, zarówno w całości jak i na poszczególne obwody/obiegi i można korelować to z wieloma innymi danymi, szczególnie tymi, które są obecne w programie w sposób naturalny czyli np. ilość osób na obiekcie. Wielu klientów korzysta również z modułu pomiarów parametrów fizykochemicznych wody, który powstał we współpracy z krakowską AGH - dzięki temu można zaoszczędzić na wielu środkach potrzebnych do uzdatniania wody.
Obiekty muszą sobie radzić, najpierw z okresem pandemii i lockdownami, teraz z wysokimi podwyżkami kosztów eksploatacyjnych – czy systemy informatyczne mogą w jakimś stopniu pomóc w przejściu przez ten trudny czas, wesprzeć obiekt w rozwoju i podnoszeniu standardów usług?
Jak już wspominałem nasz program może pomóc bardzo dużo w zakresie bieżącej kontroli kosztów utrzymania. Analizy zawarte w programie pozwalają na rozsądne działania zmierzające do maksymalizacji zysku przy minimalizacji kosztów - czyli najprościej mówiąc: dostarczamy danych o popularności usług w poszczególnych godzinach dnia, dniach miesiąca, itp., dostarczamy danych o stopniu "obłożenia" obiektu czy strefy. Sprawny manager na tej podstawie jest w stanie zmieniać cennik aby redukując np. godziny otwarcia czy uruchomienia obiektu/strefy nie stracić zbyt wiele, a czasami jeszcze zyskać. Otrzymane dane mogą również pozwolić na stworzenie zupełnie nowej koncepcji cennika co często przekłada się na większe przychody, a tym samym zysk.
Dziękuje za rozmowę.
****
Fitnet to producent systemów informatycznych dla obiektów basenowych i sportowo-rekreacyjnych.
W celu uzyskania informacji nt. współpracy zapraszamy do kontaktu z Marcinem Piaskowskim - prezesem zarządu spółki Fitnet: tel. +48 603 099 648; e-mail: marcin.piaskowski@fitnet.pl
Więcej o firmie: www.fitnet.pl
Autor: Diana Sinkiewicz - Portal Basenprof